Rita Monaldi si Francesco Sorti sunt casatoriti si traiesc de cativa ani de zile la Viena. Jurnalisti, literati prin vocatie, cei doi debuteaza stralucit cu acest roman istoric, scris, dupa cum relateaza cronicile italiene, la patru maini. Analogia cu o piesa muzicala nu este intamplatoare: pasaje-cheie isi contin dezlegarea cu ajutorul misteriosului persaonaj Devize, muzician, ca si Francesco Sorti. Imprimatur este, spun autorii, prilejul cel mai nimerit de a lasa cititorul sa inteleaga intrigile din marile carti europene ale veacului al XVII-lea, conflictele si comploturile religioase ale vremii, dar si fastul, muzica baroca, pliurile vestimentare dar si volutele exprimarii. Dar, mai presus de toate, scenariile politice si primejdiile care ameninta Anglia, invazia otomana ce inspaimanta crestinatatea apuseana si, bineinteles, marea ciuma care declanseaza aventurile abatelui Atto Melani, alaturi de autorul manuscrisului pe care Rita Molani si Francesco Sorti il descopera la mai bine de trei secole, dupa sapte ani de documentare in arhivele bibliotecilor din Roma si Viena. Romanul, la care au lucrat trei ani, isi propune sa dea glas unei parti a istoriei ce pana acum a tacut insistent: sub castitatea pana in prezent necontestata a lui Inocentiu al XI-lea (de al carui Imprimatur atarna aparitia oricarei carti), se ascund detalii jenante ce submineaza autoritatea puterii papale, construita cu grija timp de sute de ani.