Despre James R. Wallen sunt putine lucruri de spus. Stim ca s-a nascut, ca e canadian, ca a scris doua carti rebele (Boys' Night Out si Her Smoke Rose Up) si ca va muri in timpul vietii. Cu asta, certitudinile inceteaza si incep presupunerile. Unii sustin ca au de-a face cu un timid patologic, pentru care pana si popularizarea pe Internet e un calvar. Supozitia ar fi adevarata, daca n-ar fi falsa. Cine deschide la intamplare Vineri noaptea in oras vede dintr-o ochire ca, la imparteala sfioseniei, Wallen a lipsit nemotivat. Scrisul lui e fasnet, dezinhibat, savuros si pe alocuri dur. Altii vad in el un hermeneut al frustrarii, inhamat la o munca ambitioasa. Caci misiunea pe care singur si-a incredintat-o e sa convinga lumea ca mult ravnita Canada, paradisul de langa taiga al atator visatori cu buzunarele goale, se transforma in iad cand traiesti acolo 24 de ore pe zi. Si, hotarat lucru, Wallen are talent persuasiv. Ajunge sa citesti un capitol si te simti fericit ca esti bulgar, uzbec, malgas, ivorian si in general orice, numai canadian nu. Personajele din comedia lui amara duc mesajul unui adevar la indemana: intr-un spatiu unde pana si distractia e sablonizata, perspectiva multora e azilul. Iar pentru asta n-ai nevoie de excese inavuabile. E suficient sa-ti numeri week-end-urile pana la pensie si sa le pierzi sirul.