Închide Close

Editura Humanitas

Ron Sturgeon, Green Weenies and Due Diligence. Jargon de afaceri american

Din categoriile lucrări de referinţă

În colecția în afara colecţiilor

„Cartea de faţă e cu adevărat unică. Ai să găseşti pe piaţă o mulţime de dicţionare şi tomuri întregi cu citate, dar nici o lucrare despre jargonul oamenilor de afaceri americani mai riguroasă decât aceasta. În business se vorbeşte o limbă aparte şi, la fel cum orice limbă are dialectele ei, şi profesiile îşi au subtilităţile, variantele şi expresiile proprii. Cartea aceasta e cu adevărat valoroasă atât pentru liderii de companii, cât şi pentru tânărul întreprinzător, întrucât îi scuteşte de ani şi ani de ucenicie în limbajul specific lumii afacerilor.“ (Howard NUSBAUM)

Analysis-paralysis – Vorbe, vorbe, fapte ioc; stil de management caracteruzat prin şedinţe şi întâlniri nesfârşite, în care luarea deciziilor este umbrită de rapoartele analitice prezentate şi de etc. etc. etc.

Beehive – Acţiuni fără rost; multă roială, cu prea puţine efecte reale; poate provoca paralizie temporară.

Dead Fish, Idaho – Oraş fictiv din America; expresie folosită de oamenii de marketing atunci când se referă la cele mai ciudate locuri în care ajungi să vinzi.

Gazelle – O companie care creşte cu cel puţin 20% pe an.

Idea hamster – Trimitere peiorativă la acei manageri sau angajaţi care vin mereu cu idei noi, dar lasă pe seama celorlalţi studiul de fezabilitate.

McJob – Termen negativ cu trimitere la muncitorii necalificaţi sau la angajaţii din sectorul terţiar.

Ozzie and Harriet – Perechea clasică de părinţi cu doi copii în întreţinere.

Stag – La bursă, un speculant pe termen scurt.

Despre Ron Sturgeon

RON STURGEON este prin excelenţă omul de afaceri împlinit care a pornit de la zero. Rămas orfan încă din adolescenţă, a fost nevoit să se descurce cu doar 2 000 de dolari - lăsaţi moştenire de tatăl său ca să-şi plătească studiile - şi o maşină veche, de împărţit cu fratele său geamăn. A renunţat la studiile universitare şi şi-a început aventura antreprenorială înfiinţând un atelier de depanare şi tuning auto. Mai târziu, avea să deschidă un parc de dezmembrări auto, iar imperiul lui s-a extins treptat, de la un singur angajat - fratele său - la 150. De-a lungul timpului, Ron Sturgeon a pornit câteva afaceri în mai multe domenii, de la centre de depanare şi reciclare auto până la agenţii imobiliare, pe care le-a dezvoltat şi, ulterior, le-a convertit în dolari. În prezent, oferă consultanţă în marketing şi ţine prelegeri în universităţi şi în mediul micilor întreprinzători din Statele Unite şi Australia. A mai scris şi How to Salvage Millions from Your Small Business, o carte tradusă deja în cehă, coreeană şi chineză. Prin Green Weenies & Due Diligence autorul îşi continuă misiunea de a-i ajuta pe întreprinzătorii aflaţi la început de drum, punându-le la dispoziţie cheia a numeroase expresii din vocabularul deosebit de sofisticat al oamenilor de afaceri americani, fără a uita să-şi amuze cititorii.

Alte Detalii
  • Categorie: carte
  • Titlu: Green Weenies and Due Diligence. Jargon de afaceri american
  • An apariție: 2010
  • Ediție: I
  • Pagini: 288
  • Format: 13x20 cm
  • ISBN: 978-973-50-2707-0
  • Colecție: în afara colecţiilor
  • Domeniu: lucrări de referinţă
  • Autor: Ron Sturgeon
  • Ilustraţii: Gahan Wilson
  • Prefaţă: Howard Nusbaum
  • Traducere: Adina Cobuz

Noi apariții

Author Spotlight

Lucian Boia

pagina autorului

LUCIAN BOIA, născut în Bucureşti la 1 februarie 1944, este profesor la Facultatea de Istorie a Universităţii din Bucureşti. Opera sa, întinsă şi variată, cuprinde numeroase titluri apărute în România şi în Franţa, precum şi traduceri în engleză, germană şi în alte limbi. Preocupat îndeosebi de istoria ideilor şi a imaginarului, s-a remarcat atât prin lucrări teoretice privitoare la istorie...

Evenimente

Editura Humanitas pe Social Media

contact