Manualul de Comunicare în limba română pentru clasa a II-a, autor Sofia Dobra, a fost elaborat în conformitate cu programa analitică aprobată prin Ordinul Ministrului Educaţiei Naţionale nr. 3418/19.03.2013 şi a fost declarat câştigător al licitaţiei organizate de Ministerul Educaţiei Naţionale în anul 2014.
Manualul propune o metodă modernă, prin care sunt urmărite:
- trezirea plăcerii de a citi;- stârnirea interesului pentru texte literare şi nonliterare;- întărirea legăturii dintre citire şi scriere;- învăţarea prin joc şi prin cooperare;- încurajarea elevilor de a-şi folosi competenţele dobândite în situaţii din viaţa reală.
Fiecare volum are 64 de pagini şi este structurat pe câte trei unităţi de învăţare adaptate nivelului de înţelegere si nevoilor elevilor de clasa a II-a.
Cuprins:- semestrul I – Unitatea 1. Scurtă călătorie în lumea cărţii, Unitatea 2. Realitate şi imaginaţie, Unitatea 3. Fantezie în alb;- semestrul al II-lea – Unitatea 4. Cum se aşază acţiunile într-o povestire, Unitatea 5. Lumea din jur, Unitatea 6. Cine face acţiunile într-o povestire.
Toate textele sunt însoţite de ilustraţii atractive, realizate de graficieni renumiţi. De asemenea, la începutul fiecărui volum din manual este propusă o bibliografie, care serveşte la realizarea unor tematici de lecturi integrale.
Manualul prezintă şi o variantă digitală, care respectă întru totul conţinuturile ediţiei tipărite.
Ceea ce primeşte elevul în această versiune digitală nu este o simplă copie a manualului pe hârtie, ci un produs gândit de la zero pentru a fi folosit pe laptop, pe tabletă sau pe telefon.
Întregul conţinut al variantei pe hârtie se găseşte în această variantă digitală, structura celor două variante fiind de asemenea identică. Varianta digitală are în plus imagini de calitate foarte înaltă, sunete, filme, interacţiuni şi alte activităţi complexe de învăţare.
Cele două variante pot fi folosite separat sau împreună, în funcţie de preferinţe ori de disponibilitatea aparaturii în clasă. Elevii pot folosi manualul fizic, iar profesorul poate să proiecteze pe un ecran filmele din manualul digital. Sau elevii pot de asemenea să folosească un smartphone ori tabletă pentru a rezolva exerciţiile citind şi notând pe hârtie.Oricum va fi folosit, se va dovedi un produs captivant şi interactiv, care va face ca învăţarea să fie mai plăcută şi mai eficientă. Textele principale au de multe ori şi varianta audio, iar o mare parte din exerciţii sunt corectate automat.
Manualul este însoţit de un caiet al elevului, care îl completează cu exerciţii diverse şi teme pentru acasă.
Versiunea digitală a manualului
Comunicare în limba română, semestrul II