ELAINE REESE este profesor de psihologie în cadrul Universității Otago din Dunedin (Noua Zeelandă). Are un doctorat în psihologia dezvoltării umane (developmentală), obținut la Universitatea Emory din Atlanta (Georgia). Este editor la Journal of Cognition and Development, membră a organismului de sprijinire a copiilor aflați în situații de risc Children's Action Plan, consilier editorial în cadrul publicațiilor Cognitive Development, Infant and Child Development, Reading Research Quarterly și Memory Studies. Realizează numeroase studii longitudinale (cercetări de durată pe un același eșantion) în rândul copiilor și al adulților tineri, în special cu privire la dezvoltarea memoriei autobiografice, la rolul amintirilor în fuziunea identitară și la influența lecturii și a conversațiilor de zi cu zi asupra evoluției copiilor. În 2008 a luat parte, în calitate de consultant, la demararea celui mai mare studiu național de acest gen, Growing Up in New Zealand, care urmărește până în zilele noastre dezvoltarea unui număr de peste 6.000 de copii. Pe lângă numeroase articole și studii în lucrări de specialitate, a mai publicat Contemporary Debates in Childhood Education and Development (coed., alături de Sebastian Suggate, Routledge, Londra, 2012).