Închide Close

Editura Humanitas

Cezar Paul-Bădescu, Umbre pe ecranul tranziţiei

Din categoriile eseistică

În colecția Eseu

„Rareori mi s-a întîmplat să fiu mai aproape de temele, opiniile şi opţiunile de gust ale unei cărţi, decît acum, după ce am parcurs textul lui Cezar Paul-Bădescu. Şi eu sunt exasperat de toxina televizuală care mi se serveşte seară de seară, şi eu sunt exasperat de relevanţa scandaloasă pe care au căpătat-o «pe sticlă» personaje nule din toate punctele de vedere, şi eu sunt îngrozit de ampla operaţiune de «analfabetizare» a publicului, dirijată de o presă care şi-a ieşit din fire. Cezar Paul-Bădescu ne oferă un adevărat inventar al degenerescenţei, în speranţa că ne vom decide să ne apărăm. Şi o face asumînd riscul de a se expune el însuşi virusului, pentru a-l combate. Căci a petrece cîteva ceasuri pe zi dinaintea televizorului e a accepta să te scufunzi cotidian în acid sulfuric. Cezar Paul-Bădescu are curajul de a o face. Şi o face cu inteligenţă şi umor, cu o cuviincioasă responsabilitate şi cu uneltele unui scriitor înzestrat şi matur. Cititorul se află dinaintea unei voluptăţi amare şi va găsi, poate, puterea să facă din lectura acestei cărţi un prim pas spre însănătoşire.“ (Andrei PLEŞU)

Despre Cezar Paul-Bădescu

CEZAR PAUL-BĂDESCU (n. 1968, Bucureşti) absolvă Facultatea de Litere a Universităţii din Bucureşti în 1994 şi masteratul în teoria literaturii şi literatură comparată în 1995. Din 1996 până în 2008 este redactor la revista Dilema (devenită apoi Dilema veche). În 1997 coordonează, tot la Dilema, un dosar care pune în discuţie mitologiile create în jurul lui Mihai Eminescu. Acest număr stârneşte numeroase reacţii în presă, determinând chiar o luare de poziţie în Parlamentul României, iar Cezar Paul-Bădescu este ameninţat cu „plutonul de execuţie" în publicaţiile extremiste. În 1999 coordonează la Editura Paralela 45 o antologie cu titlul Cazul Eminescu, demers care redeşteaptă protestele din partea naţionaliştilor. Un an mai târziu, Paul-Bădescu pri meşte o medalie pentru merite culturale din partea Preşedintelui României. Întâmplător sau nu, medalia se numeşte „Mihai Eminescu". Cezar Paul-Bădescu debutează editorial în 1995, în volumul colectiv Tablou de familie (Editura Leka Brâncuş), care obţine Premiul pentru debut al revistei Tomis. La Editura Polirom publică romanele Tinereţile lui Daniel Abagiu (2004, reeditare în 2012) şi Luminiţa, mon amour (2006). E de asemenea prezent în antologiile Povestiri erotice româneşti (Editura Trei, 2006), Care-i faza cu cititul? (Editura Art, 2011) şi Primul meu job (Editura Art, 2011). Din 2007, Cezar Paul-Bădescu este şeful departamentului Cultură al ziarului Adevărul. El a fost totodată redactorul-şef al suplimentului Adevărul literar şi artistic până când acesta a fost desfiinţat, în 2011. În prezent, scrie săptămânal în rubrica sa de analiză a fenomenului televizual, „Cultura pe sticlă“, pe care o ţine în Dilema cu începere din 2003.

Alte Detalii
  • Categorie: carte
  • Titlu: Umbre pe ecranul tranziţiei
  • An apariție: 2013
  • Ediție: I
  • Pagini: 240
  • Format: 13x20 cm
  • ISBN: 978-973-50-3983-7
  • Colecție: Eseu
  • Domeniu: eseistică
  • Autor: Cezar Paul-Bădescu

Noi apariții

Author Spotlight

Lucian Boia

pagina autorului

LUCIAN BOIA, născut în Bucureşti la 1 februarie 1944, este profesor la Facultatea de Istorie a Universităţii din Bucureşti. Opera sa, întinsă şi variată, cuprinde numeroase titluri apărute în România şi în Franţa, precum şi traduceri în engleză, germană şi în alte limbi. Preocupat îndeosebi de istoria ideilor şi a imaginarului, s-a remarcat atât prin lucrări teoretice privitoare la istorie...

Evenimente

Editura Humanitas pe Social Media

contact